VANLIGA FRÅGOR
Vad är minsta beställningsvärde?
Minsta beställningsvärde ligger på 99kr.
Vad kostar frakten?
Frakten ligger på 79kr om man beställer under 699 kr, beställningar över 699kr är fraktfritt med DHL.
Det finns även två tilläggstjänster som väljs i kassan:
- PostNord MyPack Collect (ombud) för 279
- PostNord MyPack Home (hemleverans) för 259kr
Var är min faktura?
All vår betalning adminstreras av Klarna och deras fakturor skickas per mejl. Har du inte mottagit din faktura kan du gå in på Klarnas hemsida eller ladda ner deras app för att se din faktura där.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Försändelsen ligger hos Servicepoint i 7 dagar innan den returneras till oss. Om ni inte löst ut paketet kommer vi debitera er en avgift på 269:-, detta för att täcka de faktiska kostnaderna för frakt-, administrations- samt betalningsavgifter. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan brukar det löna sig att kontakta oss, hämta ut paketet och göra en vanlig manuell retur.
Hur många dagars returrätt har jag?
Du har 14 dagar på dig att ångra ditt köp när du handlar på Familjetrygg.se, det betyder att ångerfristen börjar gälla dagen efter att du mottagit/hämtat ut ditt paket. Om ångerfristens sista dag infaller under en lördag, söndag eller helgdag förlängs ångerfristen så att den även gäller nästkommande vardag.
Hur gör jag en retur?
Mejla oss på info@familjetrygg.se först.
Vi behöver följande information:
1) Ordernummer (finns i din orderbekräftelse)
2) Ditt namn och kontaktuppgifter
3) Antal och namn på de produkter som önskas returneras
Vi skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen på 14 dagar inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Vi rekommenderar att returen sker med Posten varubrev eller Posten företagspaket. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar.
Observera att öppnade förpackningar av hygienartiklar och kroppsnära produkter såsom t.ex. skyddsmasker och skyddsdräkter kan inte ångras/returneras av hygienskäl.
Returadress:
Sagagruppen AB
Skaraborgsvägen 35 B (2: vån)
506 30 Borås
Om du handlat mot faktura är det bra om du antingen skjuter upp förfallodatumet själv via Mitt Klarna (https://my.klarna.com), eller om du pausar fakturan. Du kan även kontakta Klarna via telefon på 08 - 120 120 10 så hjälper de dig med detta.
Hanteringstiden kan variera, men räkna med ca 10 arbetsdagar.
Hur gör jag om jag vill byta en vara?
Vill du byta en vara, exempelvis till en annan storlek eller färg gör du det genom att returnera varan (se information om retur ovan) till oss och sedan beställa en ny i den färgen eller storleken du vill ha. Vi har alltså ingen bytesprocess.
Levererar ni utomlands?
I dagsläget leverar vi endast inom Sverige.
En produkt som jag vill köpa står som "ej i lager", men jag kan fortfarande beställa den?
Detta är då en beställningsvara och kan därför ha en längre leveranstid.
Kan man hämta paket direkt på ert lager/kontor?
Tyvärr har vi inte möjlighet för besök eller upphämtning på lagret eller kontoret.
**Vi frånsäger oss allt ansvar för eventuella förseningar hos våra speditörer. Om din order innehåller varor som ej finns i lager, kan vi inte garantera att ovanstående leveransdatum gäller.